Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12634
Title: Investigating the Practicality of Scaffolding Model from a Psycholinguistic Perspective in English Language Teaching Case Study: Third Year Primary School Pupils, Tiaret City
Authors: A ya Cheraz BELKACEM
Ismahane Mokhtaria ADDA
Keywords: Scaffolding
Zone of Proximal Development
Psycholinguistic Perspective
Comprehension
Production
Inclusive Language Teaching
Issue Date: 21-Jun-2023
Publisher: Faculty of Letters and Languages - Department of English
Abstract: This research explores the effectiveness of scaffolding in English language teaching from a psycholinguistic perspective. It aims to understand its impact on students' comprehension and production. Data was collected through questionnaires and observations from English teachers and their students. Findings indicate a need to improve the practical application of scaffolding t o target students' learning needs. Integrating the psycholinguistic approach in teacher training is recommended to enhance their understanding. This research contributes to inclusive language teaching strategies.
Description: يستكشف هذا البحث فعالية السقالات في تدريس اللغة الإنجليزية في علم اللغة النفسي. يهدف إلى فهم دور السقالات في منطقة التنمية القريبة (ZDP) وتأثيرها على فهم الطلاب وإنتاجهم. تم جمع البيانات من خلال الاستبيانات والملاحظات من مدرسي اللغة الإنجليزية الجدد وطلاب الصف الثالث. تشير النتائج إلى أنه على الرغم من وعي المعلمين بإمكانية السقالات ، فإن تطبيقها العملي لا يستهدف بشكل فعال ZDP للطلاب. يوصى بدمج النهج اللغوي النفسي في تدريب المعلمين لتحسين فهمهم. يساهم هذا البحث في علم اللغة النفسي من خلال تقديم وجهات نظر عملية لتحسين استراتيجيات التدريس وتعزيز طرق التدريس اللغوية الشاملة
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12634
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.ENG.2023.96.pdf1,81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.