Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12634
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorA ya Cheraz BELKACEM-
dc.contributor.authorIsmahane Mokhtaria ADDA-
dc.date.accessioned2023-07-11T12:16:18Z-
dc.date.available2023-07-11T12:16:18Z-
dc.date.issued2023-06-21-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12634-
dc.descriptionيستكشف هذا البحث فعالية السقالات في تدريس اللغة الإنجليزية في علم اللغة النفسي. يهدف إلى فهم دور السقالات في منطقة التنمية القريبة (ZDP) وتأثيرها على فهم الطلاب وإنتاجهم. تم جمع البيانات من خلال الاستبيانات والملاحظات من مدرسي اللغة الإنجليزية الجدد وطلاب الصف الثالث. تشير النتائج إلى أنه على الرغم من وعي المعلمين بإمكانية السقالات ، فإن تطبيقها العملي لا يستهدف بشكل فعال ZDP للطلاب. يوصى بدمج النهج اللغوي النفسي في تدريب المعلمين لتحسين فهمهم. يساهم هذا البحث في علم اللغة النفسي من خلال تقديم وجهات نظر عملية لتحسين استراتيجيات التدريس وتعزيز طرق التدريس اللغوية الشاملةen_US
dc.description.abstractThis research explores the effectiveness of scaffolding in English language teaching from a psycholinguistic perspective. It aims to understand its impact on students' comprehension and production. Data was collected through questionnaires and observations from English teachers and their students. Findings indicate a need to improve the practical application of scaffolding t o target students' learning needs. Integrating the psycholinguistic approach in teacher training is recommended to enhance their understanding. This research contributes to inclusive language teaching strategies.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherFaculty of Letters and Languages - Department of Englishen_US
dc.subjectScaffoldingen_US
dc.subjectZone of Proximal Developmenten_US
dc.subjectPsycholinguistic Perspectiveen_US
dc.subjectComprehensionen_US
dc.subjectProductionen_US
dc.subjectInclusive Language Teachingen_US
dc.titleInvestigating the Practicality of Scaffolding Model from a Psycholinguistic Perspective in English Language Teaching Case Study: Third Year Primary School Pupils, Tiaret Cityen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.ENG.2023.96.pdf1,81 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.