Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617
Titre: | أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية نشاط تدريس القواعد النحوية الأولى متوسط أنموذجا |
Auteur(s): | زينب عزيزي هناء اميرة قشيش |
Mots-clés: | المعلم المتعلم الفروق الفردية النشاطات الصفية |
Date de publication: | 26-jui-2023 |
Editeur: | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات |
Résumé: | تهدف هذه الدراسة الى التقصي عن اثر المعلم الناجح ودوره الفعال في التقليل من الفروق الفردية بين المتعلمين انطلاقا من توفير بيئة صفية خصبة تجعله قادرا على التشخيص و التوصيف. |
Description: | This study aims to inverstigate the impact that a successful teacher and his/her effective role indecreasing the individual discrimination between learners through providing a clean fertil learning environment that makes the learner to be able to diagnos and characterize (characterize problems and find solutions). In order to make our study a scientific researchs ,we chose a sample of teachers and learners to fulfill a questionnaire concerning classrom and extra curricutar activities as well as grammar as a model to ensure our study's hypothesis through the field reality. |
URI/URL: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617 |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية مصححة.pdf | 19,48 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.