Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617
Title: | أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية نشاط تدريس القواعد النحوية الأولى متوسط أنموذجا |
Authors: | زينب عزيزي هناء اميرة قشيش |
Keywords: | المعلم المتعلم الفروق الفردية النشاطات الصفية |
Issue Date: | 26-Jun-2023 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة الى التقصي عن اثر المعلم الناجح ودوره الفعال في التقليل من الفروق الفردية بين المتعلمين انطلاقا من توفير بيئة صفية خصبة تجعله قادرا على التشخيص و التوصيف. |
Description: | This study aims to inverstigate the impact that a successful teacher and his/her effective role indecreasing the individual discrimination between learners through providing a clean fertil learning environment that makes the learner to be able to diagnos and characterize (characterize problems and find solutions). In order to make our study a scientific researchs ,we chose a sample of teachers and learners to fulfill a questionnaire concerning classrom and extra curricutar activities as well as grammar as a model to ensure our study's hypothesis through the field reality. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية مصححة.pdf | 19,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.