Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617
Title: أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية نشاط تدريس القواعد النحوية الأولى متوسط أنموذجا
Authors: زينب عزيزي
هناء اميرة قشيش
Keywords: المعلم
المتعلم
الفروق الفردية
النشاطات الصفية
Issue Date: 26-Jun-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تهدف هذه الدراسة الى التقصي عن اثر المعلم الناجح ودوره الفعال في التقليل من الفروق الفردية بين المتعلمين انطلاقا من توفير بيئة صفية خصبة تجعله قادرا على التشخيص و التوصيف.
Description: This study aims to inverstigate the impact that a successful teacher and his/her effective role indecreasing the individual discrimination between learners through providing a clean fertil learning environment that makes the learner to be able to diagnos and characterize (characterize problems and find solutions). In order to make our study a scientific researchs ,we chose a sample of teachers and learners to fulfill a questionnaire concerning classrom and extra curricutar activities as well as grammar as a model to ensure our study's hypothesis through the field reality.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12617
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر المعلم في تذويب الفروق الفردية مصححة.pdf19,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.