Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12613
Title: محاذير التدريس بمقاربة الغمر اللغوي - مرحلة التعليم المتوسط انموذجا
Authors: ميمونة هني
ميمونة حمايد
Keywords: محاذير
المقاربة
الغمر اللغوي
الانشطة
المهارات اللغوية
Issue Date: 25-يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون تيارت كلية الآداب و اللغات
Abstract: تروم دراستنا لموضوع محاذير التدريس بمقاربة الغمر اللغوي الى الوقوف على مقاربة الغمر اللغوي و ما تهدف اليه من تنمية المهارات اللغوية و تحصيل للغة المستهدفة لكن رغم النتائج الايجابية المحققة الا انه يعاب على هذه المقاربة لما تحمله من سلبيات كالازدواجية اللغوية و قلة توفر الوسائل المناسبة.
Description: Our study of the topic "Cautions of Teaching with the Language Immersion Approach" aims to stand on the language immersion approach and what it aims at in terms of developing language skills and obtaining the target language. However, despite the positive results achieved, this approach is criticized for its drawbacks such as linguistic duplication and the lack of appropriate means.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12613
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
محاذير التّدريس بمقاربة الغمر اللّغوي .pdf2,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.