Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12231
Title: حماية الخصوصية المعلوماتية للمستهلك عبر الأنترنت
Authors: هروال, نبيلة هبة
Keywords: المستهلك
التجارة
الانترنت
Issue Date: 10-ديس-2018
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Citation: https://www.asjp.cerist.dz/en/article/67536
Series/Report no.: مجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 04، العدد 02
Abstract: حق الانسان في الخصوصية، حق قديم إذا ما وجود الانسان نفسه، لذلك تخوض كل مجتمعات و الدول، على صيانته و كفالة حمايته من أي انتهاك أو اعتداء، لقد تضاعف الاهتمام بهذا الحق، نظرا لما تعرض له من مخاطر تحيط به و تهدده. و أبرز تقدم التكنولوجيا حيث برزت صوره الجديدة للحق في الحياة الخاصة تعرف ﺑ الخصوصية المعلوماتية أفرزته مخاطر التقنية على حياة الأفراد عامة و حياة المستهلك في العالم الافتراضي خاصة.
Description: The right of the individual to privacy is an old right. If the human being is present, and therefore all societies and states are engaged in maintaining and protecting him from any violation or aggression, the interest in this right has been increased due to the dangers he faces and threatens. He highlighted the progress of technology, where the new image of the right to private life has emerged. It is known as the privacy of information, which has resulted in the dangers of technology to the lives of individuals in general and consumer life in the virtual world in particular.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12231
Appears in Collections:Volume 04/ N° 02



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.