Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12231
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorهروال, نبيلة هبة-
dc.date.accessioned2023-06-04T09:42:23Z-
dc.date.available2023-06-04T09:42:23Z-
dc.date.issued2018-12-10-
dc.identifier.citationhttps://www.asjp.cerist.dz/en/article/67536en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/12231-
dc.descriptionThe right of the individual to privacy is an old right. If the human being is present, and therefore all societies and states are engaged in maintaining and protecting him from any violation or aggression, the interest in this right has been increased due to the dangers he faces and threatens. He highlighted the progress of technology, where the new image of the right to private life has emerged. It is known as the privacy of information, which has resulted in the dangers of technology to the lives of individuals in general and consumer life in the virtual world in particular.en_US
dc.description.abstractحق الانسان في الخصوصية، حق قديم إذا ما وجود الانسان نفسه، لذلك تخوض كل مجتمعات و الدول، على صيانته و كفالة حمايته من أي انتهاك أو اعتداء، لقد تضاعف الاهتمام بهذا الحق، نظرا لما تعرض له من مخاطر تحيط به و تهدده. و أبرز تقدم التكنولوجيا حيث برزت صوره الجديدة للحق في الحياة الخاصة تعرف ﺑ الخصوصية المعلوماتية أفرزته مخاطر التقنية على حياة الأفراد عامة و حياة المستهلك في العالم الافتراضي خاصة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.relation.ispartofseriesمجلة البحوث في الحقوق والعلوم السياسية;الجزء 04، العدد 02-
dc.subjectالمستهلكen_US
dc.subjectالتجارةen_US
dc.subjectالانترنتen_US
dc.titleحماية الخصوصية المعلوماتية للمستهلك عبر الأنترنتen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Volume 04/ N° 02

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
حماية الخصوصية المعلوماتية للمستهلك عبر الأنترنت.pdf527,73 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.