Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9580
Title: | المناهج الحديثة وأثرها في تعليم أنشطة اللغة العربية - السنة الرابعة ابتدائي انموذجا |
Authors: | حدبي, عبد القادر |
Keywords: | المناهج المناهج الحديثة التعليم |
Issue Date: | ماي-2022 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Abstract: | تناولت هذه الدراسة موضوع" المناهج الحديثة وأثرها في تعليم أنشطة اللغة العربية " السنة الرابعة ابتدائي أنموذجا"، بحيث هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أحدث المناهج في الجزائر التي وضعتها وزارة التربية والتعليم العالي وتبيان تفاعل الأساتذة والتلاميذ مع هذه المناهج الحديثة ، حيث استخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي نظرا لملائمته لمشكلة الدراسة ، تلخصت الدراسة في الإشكالية التالية: ماذا نقصد بالمناهج الحديثة ؟ ولللإجابة عن هذا التساؤل قام الباحث بإعداد دراسة نظرية وتطبيقية وقد أسفرت الدراسة عن النتائج التالية: أن الجزائر قامت بإصلاحات تربوية واعتمدت على المناهج الحديثة في التعليم. أن المدارس الابتدائية تعتمد بشكل كبير على طرائق التدريس الحديثة. |
Description: | This study dealt with the topic of "modern curricula and its impact on teaching Arabic language activities" the fourth primary year as a model, so that this study aimed to identify the latest curricula in Algeria developed by the Ministry of Education and Higher Education and to show the interaction of teachers and students with these modern curricula, where the researcher used the approach Analytical descriptive due to its suitability to the problem of the study, the study was summarized in the following problem: What do we mean by modern curricula?In order to answer this question, the researcher prepared a theoretical and applied study and the study resulted in the following results. Algeria carried out educational reforms and relied on modern curricula in education. Primary schools rely heavily on modern teaching methods. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9580 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.AR.2022.236.pdf | 2,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.