Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9512
Title: الطرائق البيداغوجية ودورها في العملية التعليمية التعلمية -الطريقة الحوارية الاستجوابية نموذجا
Authors: أمير, فريال
بحيح, شيماء
Keywords: الطريقة
طرق بيداغوجية
العملية التعليمية التعلمية
Issue Date: Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تطرقنا في هذه الدراسة إلى عرض دور الطرائق البيداغوجية في العملية التعليمية التعلمية عامة والطريقة الحوارية الاستجوابية خاصة بغية التعرف على ماهية طرق التدريس ومزاياها حيث تناولت هذه الدراسة شرح وضبط بعض المفاهيم والمصطلحات المتعلقة بالعملية التدريس ومن ثمت الوقوف على أنواع الطرائق بين التقليد والتجديد وماهية كل طريقة، بالإضافة إلى طريقة الأسئلة والأجوبة وكل ما يحيط بها ويشوبها أما عن الجانب التطبيقي فلقد عرجنا فيه على بعض الفقرات الموجهة لعض الأساتذة في مختلف المؤسسات التربوية وقمنا بتحليلها وتفسيرها بعد التنقيب والبحث توصلنا إلى مجموعة من النتائج المذكورة سل فا والتي تعتبر أجوبة لتساؤلاتنا.
Description: In this study, we discussed the role of pedagogical methods in the teaching-learning process in general and the interrogative dialogue method in particular, in order to identify the nature of teaching methods and their advantages. In addition to the question-and-answer method and everything that surrounds and taints it. As for the practical side, we reviewed some paragraphs directed at some professors in various educational institutions and analyzed and interpreted them. After excavation and research, we reached a set of results mentioned above, which are answers to our questions
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9512
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.LET.AR.2022.224.pdf3,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.