Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9512
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | أمير, فريال | - |
dc.contributor.author | بحيح, شيماء | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-07T09:07:40Z | - |
dc.date.available | 2023-03-07T09:07:40Z | - |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/9512 | - |
dc.description | In this study, we discussed the role of pedagogical methods in the teaching-learning process in general and the interrogative dialogue method in particular, in order to identify the nature of teaching methods and their advantages. In addition to the question-and-answer method and everything that surrounds and taints it. As for the practical side, we reviewed some paragraphs directed at some professors in various educational institutions and analyzed and interpreted them. After excavation and research, we reached a set of results mentioned above, which are answers to our questions | en_US |
dc.description.abstract | تطرقنا في هذه الدراسة إلى عرض دور الطرائق البيداغوجية في العملية التعليمية التعلمية عامة والطريقة الحوارية الاستجوابية خاصة بغية التعرف على ماهية طرق التدريس ومزاياها حيث تناولت هذه الدراسة شرح وضبط بعض المفاهيم والمصطلحات المتعلقة بالعملية التدريس ومن ثمت الوقوف على أنواع الطرائق بين التقليد والتجديد وماهية كل طريقة، بالإضافة إلى طريقة الأسئلة والأجوبة وكل ما يحيط بها ويشوبها أما عن الجانب التطبيقي فلقد عرجنا فيه على بعض الفقرات الموجهة لعض الأساتذة في مختلف المؤسسات التربوية وقمنا بتحليلها وتفسيرها بعد التنقيب والبحث توصلنا إلى مجموعة من النتائج المذكورة سل فا والتي تعتبر أجوبة لتساؤلاتنا. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون-تيارت | en_US |
dc.subject | الطريقة | en_US |
dc.subject | طرق بيداغوجية | en_US |
dc.subject | العملية التعليمية التعلمية | en_US |
dc.title | الطرائق البيداغوجية ودورها في العملية التعليمية التعلمية -الطريقة الحوارية الاستجوابية نموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.AR.2022.224.pdf | 3,48 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.