Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8606
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمعتوق, سعد-
dc.contributor.authorوناس, مختار-
dc.date.accessioned2023-02-09T10:00:46Z-
dc.date.available2023-02-09T10:00:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8606-
dc.descriptionAbstract The study aims to highlight the impact of social marketing activities, as it is one of the group of methods that the organization adopts in improving the image of the brand and mentality and knowing the location of Mobilis Agency from the concept of social marketing and the extent of its response to programs related to this concept, through our discussion in the first two chapters And the second (theoretical framework) is the nature of each of the social marketing and mental marketing box and the relationship between them with regard to the theoretical aspect of the study. As for the practical aspect of the study, our study relied on an electronic questionnaire and it was applied to the clients of Mobilis Tiaret Agency, where (74) electronic questionnaires were distributed, and in light of this, data was collected and analyzed on the spss statistical package program and hypothesis testing. Among the results reached, adopting the idea of social marketing for the institution improves its image in society, and the brand, as it is a mean of communication and signals aimed at defining and distinguishing the services and products of the institution, and the Mobilis Foundation is concerned with the dimensions of social marketing in varying proportionsen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الى ابراز اثر انشطة التسويق الاجتماعي حيث يعد من بين مجموعة الاساليب التي تعتمد المنظمة في تحسين صورة العلاقة التجارية والذهنية ومعرفة موقع مؤسسة موبيليس من مفهوم التسويق الاجتماعي ومدى استجابتها لبرامج المرتبطة بهذا المفهوم ذلك من خلال تناولنا في الفصلين الاول والثاني ما هي كل من التسويق الاجتماعي ومربع التسويق الذهني والعلاقة بينهما وهذا فيما يخص الجانب النظري للدراسة اما فيما يخص الجانب التطبيقي للدراسة اعتمدت الدراسة على الاستبيان الالكتروني وتم تطبيقه على زباءن مؤسسة موبيليس وكالة تيارتen_US
dc.language.isofren_US
dc.publisheruniversité ibn khaldoun-tiareten_US
dc.subjectالتسويق ،التسويق الاجتماعي ،مربع التسويق الذهبي ،،الصورة الذهنية ،مؤسسة موبيليسen_US
dc.titleاثر أنشطة التسويق الاجتماعي على مربع التسويق الذهبي للمستهلك الجزائريen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2021.12.pdf15,94 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.