Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8549
Title: تاثير التطبيقات الالكترونية للهاتف الذكي على السلوك الشرائي للافراد
Authors: عربات, امينة
بن ثمرة, وفاء
Keywords: التطيقات الالكترونية للهاتف الذكي ،التسوق الالكتروني كسلوك معاصر ،
Issue Date: 2020
Publisher: université ibn khaldoun-tiaret
Abstract: لعبت التكنولوجيا دورا مهما في تيسير تجربة التسوق عبر الانترنت فبفضل مجموعة متنوعة من البرامج والتطبيقات المتقدمة تمكنت شركات الاعمال التجارية عبر الانترنت من الوصول الى العملاء على مستوى العالم وزيادة مبيعاتهم وفي المقابل استفاد من هذه الاعمال الالكترونية بتوفير وقتهم وطاقتهم في زيارة المتجر الفعلية تناولت الدراسة موضوع تاثير التطبيقات الالكترونية للهاتف الذكي على السلوك الشرائي للفرد.
Description: Technology played an important role in facilitating the online shopping experience, thanks to a variety of advanced programs and applications, Internet business companies were able to reach customers worldwide and increase their sales, and in return, shoppers benefited from this electronic business by saving their time and energy in visiting the actual store. The study dealt with the issue of the impact of electronic applications for the smart phone on the purchasing behavior of the individual, so that it aimed to know the role that electronic applications play in influencing the individual on the one hand and to enhance the marketing efforts of contemporary institutions on the other hand, and the extent of the spread of online shopping, especially in the current epidemiological conditions, based on statistics The spread of applications and shopping across the world.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8549
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2020.29.pdf2,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.