Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8549
Titre: تاثير التطبيقات الالكترونية للهاتف الذكي على السلوك الشرائي للافراد
Auteur(s): عربات, امينة
بن ثمرة, وفاء
Mots-clés: التطيقات الالكترونية، الهاتف الذكي ،التسوق الالكتروني
Date de publication: 2020
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: لعبت التكنولوجيا دورا مهما في تيسير تجربة التسوق عبر الانترنت فبفضل مجموعة متنوعة من البرامج والتطبيقات المتقدمة تمكنت شركات الاعمال التجارية عبر الانترنت من الوصول الى العملاء على مستوى العالم وزيادة مبيعاتهم وفي المقابل استفاد من هذه الاعمال الالكترونية بتوفير وقتهم وطاقتهم في زيارة المتجر الفعلية تناولت الدراسة موضوع تاثير التطبيقات الالكترونية للهاتف الذكي على السلوك الشرائي للفرد.
Description: Technology played an important role in facilitating the online shopping experience, thanks to a variety of advanced programs and applications, Internet business companies were able to reach customers worldwide and increase their sales, and in return, shoppers benefited from this electronic business by saving their time and energy in visiting the actual store. The study dealt with the issue of the impact of electronic applications for the smart phone on the purchasing behavior of the individual, so that it aimed to know the role that electronic applications play in influencing the individual on the one hand and to enhance the marketing efforts of contemporary institutions on the other hand, and the extent of the spread of online shopping, especially in the current epidemiological conditions, based on statistics The spread of applications and shopping across the world.
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/8549
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2020.29.pdf2,23 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.