Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7406
Title: | منصة موودل أثرها على التحصيل الدراسي للطلبة في ظل جائحة كورونا-قسم العلوم الإنسانية جامعة ابن خلدون تيارت |
Authors: | كركرة, معمر بوقليل, عبدالقادر |
Keywords: | التعليم عن بعد التحصيل الدراسي منصة موودل وباء كورونا |
Issue Date: | يول-2021 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Abstract: | هدفت هذه الدراسة الى معرفة دور منصة موودل وتأثيرها على التحصيل الدراسي لدى طلبة قسم العلوم الإنسانية جامعة ابن خلدون تيارت، حيث تمثل مجتمع البحث في جميع الأفراد الذين يكونون موضوع مشكلة الدراسة، أماالعينة فتمثلت في طلبة وأساتذة قسم العلوم الإنسانية وقد استخدمنا المنهج الوصفي لملائمته لموضوع الدراسة وبعد الانتهاء من جميع البيانات الموجهة للطلبة تكونت الاستبانة من 03 محاور ب 30 فقرة واستبانة اخرى موجهة للأساتذة مكونة من محور ب 26 فقرة وأسفرت نتائج الدراسة بعد اختبار الفرضيات عن وجود فروق احصائية متمثلة في التكرارات والنسب المئوية. |
Description: | This study aimed to know the role of the Moodle platform and its impact onthe academic achievement of the students of the Department of Humanities,Ibn Khaldoun University, Tiaret. Where the research community is represented in all the individuals who are the subject of the study problem, and the sample was represented by students and professors of the Department of Humanities. We used the descriptive approach to suit the subject of the study, and after completing all the data directed to the students, the questionnaire consisted of 03axes with 30 items, and another questionnaire addressed to teachers consisting of 26 items The results of the study, after testing the hypotheses, revealed the presence of statistical differences represented in frequencies and percentages |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7406 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.BIB.AR.2021.41.pdf | 16,73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.