Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7406
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorكركرة, معمر-
dc.contributor.authorبوقليل, عبدالقادر-
dc.date.accessioned2023-01-08T10:15:01Z-
dc.date.available2023-01-08T10:15:01Z-
dc.date.issued2021-07-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7406-
dc.descriptionThis study aimed to know the role of the Moodle platform and its impact onthe academic achievement of the students of the Department of Humanities,Ibn Khaldoun University, Tiaret. Where the research community is represented in all the individuals who are the subject of the study problem, and the sample was represented by students and professors of the Department of Humanities. We used the descriptive approach to suit the subject of the study, and after completing all the data directed to the students, the questionnaire consisted of 03axes with 30 items, and another questionnaire addressed to teachers consisting of 26 items The results of the study, after testing the hypotheses, revealed the presence of statistical differences represented in frequencies and percentagesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة دور منصة موودل وتأثيرها على التحصيل الدراسي لدى طلبة قسم العلوم الإنسانية جامعة ابن خلدون تيارت، حيث تمثل مجتمع البحث في جميع الأفراد الذين يكونون موضوع مشكلة الدراسة، أماالعينة فتمثلت في طلبة وأساتذة قسم العلوم الإنسانية وقد استخدمنا المنهج الوصفي لملائمته لموضوع الدراسة وبعد الانتهاء من جميع البيانات الموجهة للطلبة تكونت الاستبانة من 03 محاور ب 30 فقرة واستبانة اخرى موجهة للأساتذة مكونة من محور ب 26 فقرة وأسفرت نتائج الدراسة بعد اختبار الفرضيات عن وجود فروق احصائية متمثلة في التكرارات والنسب المئوية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتعليم عن بعدen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectمنصة موودلen_US
dc.subjectوباء كوروناen_US
dc.titleمنصة موودل أثرها على التحصيل الدراسي للطلبة في ظل جائحة كورونا-قسم العلوم الإنسانية جامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.AR.2021.41.pdf16,73 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.