Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7256
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمعیزي, بنت ابراهيم-
dc.contributor.authorشعبان, شاوش ماریة-
dc.date.accessioned2022-12-26T13:08:06Z-
dc.date.available2022-12-26T13:08:06Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7256-
dc.descriptionThe current study aims to reveal the differences between exam anxiety and school repetition among secondary school students. The descriptive approach was used using the Sarson Exam Anxiety Scale, which consisted of (38) phrases. It was applied to a sample of (160) male and female students in various disciplines from the secondary stage. It was chosen randomly and systematically, from Nois Abdelkader High School in Khemisti district, Tissemsilt department, to determine the level of statistical significance, the statistical package (SPSS) program was relied upon. The study reached the following results: - There are statistically significant differences between exam anxiety and school failure among secondary school students. - There are statistically significant differences between exam anxiety and school failure due to the gender variable. - No there are statistically significant differences between exam anxiety and school failure due to the variable of specialization.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالیة للكشف عن الفروق بین قلق الامتحان والرسوب المدرسي لدى تلامیذ مرحلة الثانویة، وقد تم الاعتماد على المنهج الوصفي باستخدام مقیاس قلق الامتحان لسارسون المكون من ( 38 ) عبارة، تم تطبیقه على عینة تكون من ( 160 ) تلمیذ وتلمیذة بمختلف التخصصات من المرحلة الثانویة اختیرت بطریقة عشوائیة منتظمة، من ثانویة نویس عبد القادر بدائرة خمیستي ولایة تیسمسیلت، ولتحدید مستوى الدلالة الإحصائیة تم حیث توصلت الد ا رسة إلى النتائج ،(spss ) الاعتماد على برنامج الحزمة الإحصائیة الآتیة: - توجد فروق ذات دالة إحصائیة بین قلق الامتحان والرسوب المدرسي لدى تلامیذ مرحلة الثانویة. - توجد فروق ذات دالة إحصائیة بین قلق الامتحان والرسوب المدرسي تعزى لمتغیر الجنس. - لا توجد فروق ذات دالة إحصائیة بین قلق الامتحان والرسوب المدرسي تعزى لمتغیر التخصص.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectقلق الامتحان ، الرسوب المدرسيen_US
dc.titleقلق الامتحان و اثره على الرسوب المدرسي لدى تلاميذ مرحلة الثانوية دراسة ميدانية بثانوية نويس عبد القادر خميستي - تيسمسيلت -en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.151.pdf1,96 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.