Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7240
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسرباح, فاطيمة-
dc.contributor.authorسريدي, مسعودة-
dc.date.accessioned2022-12-26T10:21:43Z-
dc.date.available2022-12-26T10:21:43Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/7240-
dc.descriptionThis study aims to show the relationship between the "emotional intelligence "and the "school mental health"among middle school pupils .we have followed the "descriptive approach"so that the sample included (72) pupils (girls / boys) from Mahyouti Belaid (Bouchakif ) middle school where we relied on 2 questionnaires , the first for emotional intelligence prepared by the researcher Ahmed Alwan and the second one prepared by the two students . After this study, we reached the following results . - There is no correlation between emotional intelligence and school mental health among middle school pupils . - There are no statistically significant differences in emotional intelligence according to the gender variable . - There are no statistically significant differences in school mental health according to the gender variable.en_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى الكشف عن العلاقة بين الذكاء العاطفي و الصحة النفسية المدرسية لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة ، وتم إتباع المنهج الوصفي بحيث إشتملت عينة على ) 27 ( تلميذ وتلميذة من متوسطة محيوتي بلعيد عين بوشقيف، حيث إعتمدنا على إستبيانين ، الأول خاص بالذكاء العاطفي من إعداد الباحث "أحمد علوان " أما الإستبيان الثاني فهو خاص بالصحة النفسية المدرسية من إعداد الطالبتين وبعد إجراء الدراسة توصلنا إلى النتائج التالية : لاتوجد علاقة إرتباطية بين الذكاء العاطفي و الصحة النفسية المدرسية لدى تلاميذ مرحلة التعليم المتوسط . - لاتوجد فروق ذات دلالة احصائية في الذكاء العاطفي تبعا لمتغير الجنس . - لاتوجد فروق ذات دلالة احصائية في الصحة النفسية المدرسية تبعا لمتغير الجنسen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالذكاء العاطفي، الصحة النفسية المدرسية،المرحلة المتوسطة.en_US
dc.titleعلاقة الذكاء العاطفي بالصحة النفسية المدرسية لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة دراسة ميدانية بمتوسطة محيوتي بلعيد تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.141.pdf8 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.