Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6958
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسفيان, عبديش-
dc.contributor.authorحسان الدين, طير الباس-
dc.date.accessioned2022-12-20T10:41:32Z-
dc.date.available2022-12-20T10:41:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6958-
dc.descriptionThe aim of this study was to identify the correlation between bullying and academic achievement among a sample of middle-school students of Ramadan beverage in Tissemsilt. The descriptive curriculum was used to suit the subject of our study. A sample of 60 students was selected through the random sample. For the discharge and processing of data, the statistical package programme (SPSS) has been used, and our findings include: • There is a statistical function between bullying and student achievement. • There is a statistically significant correlation between physical bullying and student achievement. • There is a statistically significant correlation between verbal bullying and student achievement. • There is a statistically significant correlation between psychological bullying and student achievementen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد راسة إلى التعرف على العلاقة بین التنمر والتحصیل الدراسي لدى عینة من تلامیذ متوسطة مشروب رمضان بتیسمسیلت وقد تم استخدام المنهج الوصفي لتلائمه مع موضوع دراستنا، كما تم اختیار عینة دراسة ( 60 ) تلمیذا عن طریق العینة العشوائیة، ولجمع البیانات تم الاعتماد على استبیان التنمر واستبیان التحصیل الدراسي. ولأجل تفریغ ومعالجة البیانات تم الاستعانة ببرنامج الحزمة الإحصائیة ومن النتائج التي توصلنا إلیه: - توجد علاقة دالة إحصائیة بین التنمر والتحصیل الدراسي لدى التلمیذ. - توجد علاقة ارتباطیة ذات دلالة إحصائیة بین التنمر الجسدي والتحصیل الدراسي لدى التلمیذ. - توجد علاقة ارتباطیة ذات دلالة إحصائیة بین التنمر اللفظي والتحصیل الدراسي لدى التلمیذ. - توجد علاقة ارتباطیة ذات دلالة إحصائیة بین التنمر النفسي والتحصیل الد راسي لدى التلمیذ.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون تيارتen_US
dc.subjectالتنمر ،التحصیل الدراسيen_US
dc.title-التنمر وعلاقته بالتحصيل الدراسي - دراسة على عينة من تلاميذ متوسطة مشروب رمضان بتيسمسيلتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.AR.2022.50.pdf546,15 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.