Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6863
Title: تسويق المنتجات المالية الاسلامية على مستوى البنوك التقليدية-دراسة حالة البنك الوطني الجزائري
Authors: بن الحاج, جلول عبد الإله
بوحوص, عبد المجيد
Keywords: المنتجات المالية الاسلامية
البنوك
التسويق
Issue Date: يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى دراسة تسويق المنتجات المالية الاسلامية على مستوى البنك الوطني الجزائري ومن أجل معرفة العلاقة بينهما قمنا بدراسة ميدانية تم من خلالها تو زيع استمارات موجهة لعمال البنك مست حوالي 35 موظف بالبنك وكذا الزبائن حيث مست 40 زبون، ومن ثم تحليل الدراسة بإستخدام النموذج الاحصائي SPSS.24 توصلنا من خلال هذه الدراسة إلى أن البنوك التقليدية بصفة عامة أصبحت أكبر منافس للبنوك الاسلامية من خلال إصدارها لمختلف المنتوجات المالية الاسلامية وتقديم تسهيلات مختلفة بهدف جذب أكبر عدد ممكن من الزبائن لوكالتها.
Description: This study aims to study the marketing of Islamic financial products at the level of the Algerian National Bank and the Tiaret Agency. Statistical model SPSS.24, and through this study we found that traditional banks in general have become the largest competitor to Islamic banks by issuing various Islamic financial products and providing various facilities in order to attract the largest possible number of customers to its agency.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6863
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.263.pdf2,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.