Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6751
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبايد, علي-
dc.contributor.authorفندي, فضيلة-
dc.date.accessioned2022-12-14T08:13:58Z-
dc.date.available2022-12-14T08:13:58Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6751-
dc.descriptionThis study aims to clarify the difference between traditional and Islamic banking services provided in Algerian banks, and to achieve the desired purpose of this study, we used the statistical analysis method, so that data were collected by submitting questions to the 32 employees of the banking sector in the state of Tiaret, in order to address these issues. The data using the basic components ACP and that are in line with this type of exploratory studies, and one of the most important results reached is that the Islamic banking service is characterized by quality if it is provided quickly, easily accessible and understandable, while the traditional banking service its quality is the quality of the staff, that is, the more it maintains The employees are in good contact with customers and are distinguished by their efficiency and merit. The quality of banking service has increased.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى توضيح الفرق بين الخدمات المصرفية التقليدية والإسلامية المقدمة في البنوك الجزائرية،و لتحقيق الغرض المرجو من هذه الدراسة قمنا باستخدام منهج التحليل الإحصائي بحيث تم جمع البيانات عن طريق تقديم أسئلة لموظفي القطاع البنكي في ولاية تيارت والبالغ عددهم 32 موظف،لتتم معالجة هذه البيانات باستخدام المركبات الأساسية ACP و التي تتماشى مع هذا النوع الإستكشافي من الدراسات،ومن أهم النتائج المتوصل إليها هي أن الخدمة المصرفية الإسلامية تمتاز بالجودة إذا كانت مقدمة بشكل سريع و سهلة الوصول إليها و مفهومة بينما الخدمة المصرفية التقليدية جودتها تكون من جودة الموظفين،أي كلما حافظ الموظفون على الإتصال الجيد بالعملاء و تميزوا بالكفاءة و الجدارة زادت جودة الخدمة المصرفية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectجودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.subjectالبنوك التقليديةen_US
dc.subjectالبنوك اإسلاميةen_US
dc.titleدراسة مقارنة ما بين الخدمات المصرفية التقليدية والإسلامية المقدمة في البنوك الجزائرية -دراسة حالة البنوك الناشطة في ولاية تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.235.pdf1,99 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.