Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorولد رابح, وردة-
dc.contributor.authorبن علة, حليمة-
dc.date.accessioned2022-12-13T13:46:52Z-
dc.date.available2022-12-13T13:46:52Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6740-
dc.descriptionThis study aims to study the factors supporting Algerian consumers’ adoption of the electronic purchase of the service, and are there differences with regard to the factors used in the study, and to collect the necessary data, an electronic questionnaire was designed for Internet users in Algeria during the period of May 2022, and the study sample included 79 people. The study concluded that there is a low turnout in consumers use of the Internet to purchase goods and services, despite the increasing number of Internet users. It also showed that there is no effect of all the factors used in the study on the attitudes of individuals with the exception of the job, where it was found that employees and merchants are among the most inclined groups towards adopting the e-procurement of the service, and that the most influential factors are self-efficacy, perceived benefits, offers, prices of offered and appropriate offers. Ease of use, respectivelyen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى دارسة العوامل الداعمة لتبني المستهلكين الجزائريين للشراء الالكتروني للخدمة، وهل هناك فروق فيما يتعلق بالعوامل المستخدمة في الدراسة، ولجمع البيانات اللازمة تم تصميم إستبيان إلكتروني موجه لمستخدمي الانترنت في الجزائر خلال فترة شهر ماي 2022 ، وتضمنت عينة الدراسة 79 شخصا. وخلصت الدراسة إلى أن هناك ضعفا في إقبال المستهلكين على استخدام الانترنت في شراء السلع والخدمات على الرغم من تزايد أعداد مستخدمي الانترنت. كما أظهرت أنه لا يوجد تأثير لكل العوامل المستخدمة في الدراسة على اتجاهات الأفراد باستثناء الوظيفة، حيث تبين أن الموظفون والطلاب هم من أكثر الفئات اتجاها نحو تبني الشراء الإلكتروني للخدمة، وأن أكثر العوامل تأثيرا الكفاءة الذاتية، المنافع المدركة، العروض المقدمة، أسعار العروض المقدمة والملائمة وسهولة الإستخدام على الترتيب.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectقرار الشراء الالكترونيen_US
dc.subjectالشراء عبر الانترنتen_US
dc.subjectالعوامل الداعمة للتبنيen_US
dc.subjectمواقع الانترنتen_US
dc.titleدراسة إستكشافية للعوامل الداعمة للشراء الإلكتروني للخدمة لدى المستهلك الجزائريen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.232.pdf4,14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.