Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6656
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorالعايدي, أحمد-
dc.contributor.authorبن عوالي, ياسين-
dc.date.accessioned2022-12-12T08:50:17Z-
dc.date.available2022-12-12T08:50:17Z-
dc.date.issued2022-06-13-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6656-
dc.descriptionThis study was aimed at identifying the role of tourism marketing in supporting Algeria's tourist standing and the extent to which the Algerian tourism sector is able to give a development movement to the national economy, in the light of the strategies outlined by the State of Algeria in the 2030 Tourism Agenda The sample study included analysis and study of the Tourism Planning 2030 This study showed that tourism marketing plays a major role in supporting and promoting tourism. Despite its material, human and natural potential, Algeria is still far away from tourism competitiveness in comparison with neighbouring countries and countries in the world. Algeria is working to improve the tourism sector through strategies and plans to promote it, in order to achieve sustainable tourism development.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى التعرف على دور التسويق السياحي في دعم المكانة السياحية للجزائر وعلى معرفة مدى قدرة القطاع السياحي الجزائري على اعطاء حركة تنموية للإقتصاد الوطني، وفي ظل الاستراتيجيات المسطرة من طرف الدولة والمتمثلة في المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية آفاق 2030، واشتملت عينة الدراسة على تحليل ودراسة المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية 2030. وقد أظهرت هذه الدراسة ان للتسويق السياحي دور كبير في دعم مكانة السياحة والنهوض بها، وان الجزائر وبالرغم مما تكسبه من مقومات مادية وبشرية وطبيعية كبيرة،الا انها مازالت بعيدة عند التنافسية السياحية مقارنة بالدول المجاورة ودول العالم عامة، وتعمل الجزائر على تحسين القطاع السياحي من خلال استراتيجيات ومخططات للنهوض به، لتحقيق تنمية سياحية مستدامة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتنمية السياحية المستدامةen_US
dc.subjectالسائحen_US
dc.subjectالتسويق السياحيen_US
dc.subjectالمزيج التسويقيen_US
dc.titleدور التسويق السياحي في دعم المكانة السياحية للجزائر-دراسة المخطط التوجيهي للتهيئة السياحية 2030en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.207.pdf19,48 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.