Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6584
Title: دور الذكاء الإصطناعي في تحسين القرارات التسويقية للمنظمة الخدماتية
Authors: تربح, عيسى
هواشمي, مصطفى
Keywords: الذكاء الاصطناعي – -القرارات التسويقية –
النظم الخبيرة
أنظمة النقل الذكية
Issue Date: 22-يون-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على المفاهيم الأساسية للذكاء الاصطناعي ودوره في تحسين القرارات التسويقية للمنظمات الخدماتية من خلال تحديد مفاهيم عامة حول القرارت التسويقية والمفهوم الدقيق للذكاء الاصطناعي ومعرفة خصائصه،أهدافه، وكذا التعرف على الأنظمة الذكية النظم الخبيرة،كونها تحاكي القدرات الذهنية البشرية وأنماط عملها كالقدرة على الإدراك و الاستنتاج المنطقي، وكذا التعلم واكتساب الخبرات
Description: This study aims to shed light on the basic concepts of artificial intelligence and its role in improving marketing decisions for service organizations by defining general concepts about marketing decisions and the exact concept of artificial intelligence and knowing its characteristics, objectives, as well as identifying smart systems expert systems, as they simulate human mental abilities and patterns Its function is the ability to perceive and make logical conclusions, as well as learning and gaining experiences.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6584
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.202.pdf2,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.