Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6573
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorبرايك, إكرام-
dc.contributor.authorبراهيمي, محمد ياسين-
dc.date.accessioned2022-12-11T09:36:28Z-
dc.date.available2022-12-11T09:36:28Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6573-
dc.descriptionMarketing knowledge management is one of the most important topics in our time. Contemporary institutions have realized the nature of the transformations that have changed the reality of the business system. It is also the focus of the efforts of multiple parties with different perspectives and interest, especially those working in the field of business management and technology. The study seeks to clarify the concept and role of marketing knowledge, which can be considered as part of knowledge management in achieving the rapid flow of knowledge to the organization and verifying access to the necessary knowledge for the marketing strategy.en_US
dc.description.abstractتعد إدارة المعرفة التسويقية من أكثر الموضوعات المهمة في وقتنا الحاضر ولقد أدركت المؤسسات المعاصرة طبيعة التحولات التي غيرت من واقع نظام الاعمال، كما تعد بؤرة التركيز لجهود أطراف متعددة بواجهات النظر واهتماما مختلفا على وجه الخصوص العاملين في مجال ادارة الاعمال والتكنولوجيا.تبحث الدراسة عن تبيان مفهوم ودور المعرفة التسويقية والتي يمكن اعتبارها جزءا من إدارة المعرفة في تحقيق التدفق السريع للمعرفة الى المؤسسة والتحقق من الوصول الى المعرفة اللازمة الاستراتيجية التسويقيةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectإدارة المعرفةen_US
dc.subjectالمعرفة التسويقيةen_US
dc.subjectاستراتيجية التوسعen_US
dc.subjectالاستراتيجية التسويقيةen_US
dc.titleإدارة المعرفة التسويقية ودورها في بناء الإستراتيجية التسويقية -دراسة ميدانية اتصالات الجزائر تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.200.pdf2,42 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.