Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6571
Title: التسويق الإلكتروني و دوره في زيادة القدرة التنافسية للمؤسسة -دراسة حالة "مؤسسة اتصالات الجزائر وكالة تيارت
Authors: بلحيرش, محمد عبد الإله
بن جاب الله, عبد المالك
Keywords: التسويق الإلكتروني
المنافسة
التنافسية
تكنولوجيا المعلومات
Issue Date: 13-Jun-2022
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: سنحاول في هذا البحث التعرفعلى التسويق الإلكتًروني و دوره في زيادة و الرفع من القدرة التنافسية للمؤسسة سواء في الأسواق المحلية أو الدولية و كيفية الإستفادة من مزايا التسويق الإلكتًروني و الإستًراتيجيات التنافسية المتبعة من أجل مجابهة التغيرات الرهيبة التي يشهدها هيكل المنافسة في السوق بصفة عامة. و ذلك بهدف ضمان حصة سوقية تتلاءم مع موارد المؤسسة و كسب مكانة مناسبة في السوق أو الحفاظ على مكانتها لدى أطول, من خلال الإشارة إلى بعض المؤسسات الجزائرية التي تنتهج بعض الإستًراتيجيات التنافسية عن طريق تطبيق التسويق الإلكتًروني في "مؤسسة اتصالات الجزائر"
Description: In this research, we will try to identify e-marketing and its role in increasing and raising the competitiveness of the institution, whether in the local or inter-national markets, and how to take advantage of the advantages of e-marketing and the competitive strategies used in order to confront the terrible changes that the competition structure is witnessing in the market in general. With the aim of ensuring a market share that matches the company's resources and gaining a suitable position in the market or maintaining its position for a longer term, by referring to some Algerian institutions that pursue some com-petitive strategies through the application of electronic marketing, such as "Al-geria Telecom".
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6571
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.AR.2022.199.pdf3,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.