Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6570
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorقاسم, راشد-
dc.contributor.authorقرور, يوسف-
dc.date.accessioned2022-12-11T09:18:16Z-
dc.date.available2022-12-11T09:18:16Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6570-
dc.descriptionOur study aims to identify the role of the Internet in marketing the tourist service in tourism and travel agencies from the point of view of the workers, so that we relied on the descriptive analytical approach in the theoretical aspect by relying on the following study tools: books, theses, articles, the Internet and others, as for the aspect In the practical application, the questionnaire was relied on and distributed to 54 samples, and we processed the data obtained through the spss program. The study found a set of results, the most important of which is that tourism agencies suffer in their adoption of tourism marketing via the Internet from several obstacles, such as: the obstacle to creating a website, the absence of a culture of electronic dealing, the lack of electronic payment systems in addition to the problem of security and the lack of qualified human resources.en_US
dc.description.abstractتهدف دراستنا الى التعرف على دور الأنتًرنت في تسويق الخدمة السياحية في وكالات السياحة والأسفار من وجهة نظر العاملين ، حيث اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي في الجانب النظري من خلال الاعتماد على أدوات الدراسة التالية: الكتب، الرسائل الجامعية، المقالات والأنتًرنت وغيرها، أما فيما يتعلق بالجانب التطبيقي فقد تم الاعتماد على استمارة الاستبيان قمنا بتوزيعها على 54 عينة ، و قمنا بمعالجة البيانات المتحصل عليها عن طريق برنامج spss . وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن الوكالات السياحية تعاني في تبنيها للتسويق السياحي عبر الأنترنت من عدة عوائق مثل: عائق إنشاء موقع الويب،غياب ثقافة التعامل الإلكتروني، عدم توفر نظم دفع الكتروني بإضافة إلى مشكل الأمن وعدم توفر موارد بشرية مؤهلة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتسويق السياحيen_US
dc.subjectالخدمة السياحيةen_US
dc.subjectالسياحة الإلكترونيةen_US
dc.subjectوكالات السياحة والسفرen_US
dc.titleدور الأنترنت في تسويق الخدمات السياحية مع الإشارة إلى نماذج وكالات السفرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.198.pdf2,57 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.