Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6469
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorصادق, سمية-
dc.contributor.authorعبادلية, سهام-
dc.date.accessioned2022-12-08T09:24:06Z-
dc.date.available2022-12-08T09:24:06Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/6469-
dc.descriptionThe use of information and communication technologies in economic activities between countries has spread, which has brought about changes in the trends of international trade and given it a global character and pushed it towards a new economy, which is the digital economy, which had a great impact on trade and contributed to its development, so e-commerce became the new pattern of transactions between individuals, organizations and governments. Countries have shifted from the industrial revolution to the digital revolution, so the major countries have rushed to compete for the lead in this field and have become dependent on the information services sector to push their societies towards sustainable development and to ensure their entry to global markets, expand their markets, increase sales and maximize their profits. The volume of e-commerce began to increase at a tremendous speed, and this prompted the developing countries to develop their infrastructure and overcome the digital divides. Algeria had experiences in this field that achieved remarkable results at the local and international levels, such as Jumia, which became one of the leading companies in e-commerce in Algeria and her experience was successful.en_US
dc.description.abstractانتشر استخدام تكنولوجيات الإعلام والإتصال في الأنشطة الاقتصادية بين الدول مما أحدث تغيرات في توجهات التجارة الدولية وأكسبها طابع العالمية ودفعها نحو اقتصاد جديد وهو الاقتصاد الرقمي الذي كان له أثر عظيم على التجارة وساهم في تطورها فأصبحت التجارة الإلكترونية هي النمط الجديد للتعاملات بين الأفراد والمنظمات والحكومات . تحولت الدول من الثورة الصناعية إلى الثورة الرقمية فتسارعت كبرى الدول للتنافس على الصدارة في هذا المجال وأصبحت تعتمد على القطاع الخدماتي المعلوماتي لدفع مجتمعاتها نحو التنمية المستدامة و لضمان دخولها للأسواق العالمية وتوسيع أسواقها وزيادة مبيعاتها وتعظيم أرباحها . بدأ حجم التجارة الإلكترونية يزداد بسرعة هائلة وهذا ما دفع الدول النامية لتطوير بنيتها التحتية وتخطي الفجوات الرقمية وكان للجزائر تجارب في هذا المجال حققت نتائج معتبرة على المست وى المحلي والدولي كشركة جوميا التي صارت من الشركات الرائدة في التجارة الإلكترونية في الجزائر وكللت تجربتها بالنجاج.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالتجارة الإلكترونيةen_US
dc.subjectالتجارة الدوليةen_US
dc.subjectالإقتصاد الرقميen_US
dc.subjectتكنولوجيا الإعلامen_US
dc.titleدور التجارة الإلكترونية في تفعيل أنشطة الشركات الجزائرية في السوق الدولية-دراسة حالة شركة جومياen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.AR.2022.188.pdf2,16 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.