Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16780
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسعيدي, إكرام-
dc.contributor.authorفتح الله, آية-
dc.date.accessioned2025-11-11T08:53:05Z-
dc.date.available2025-11-11T08:53:05Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16780-
dc.descriptionIn recent decades, the banking sector has witnessed significant development in the field of financial services due to advancements in technology. This has led Algerian banks to keep pace with this evolution by adopting marketing strategies to enhance their banking services. This study aimed to highlight the role of marketing strategies in the banking work environment, understanding the nature of banking services and payment methods, as well as analyzing the marketing landscape. To clarify this, we conducted a field study at the Banque Nationale d'Algérie (BNA) – Tiaret Agency 540, where we relied on interviews with employees of the studied bank. The findings revealed that marketing strategies play a crucial role in gaining customer loyalty, as the bank works to improve and develop banking services while fostering relationships with customers and securing their loyalty.en_US
dc.description.abstractشهد القطاع البنكي في العقود الأخيرة تطور كبيرا في مجال تقديم الخدمات البنكية نتيجة التكنولوجيا الأمر الذي أدى إلى مواكبة البنوك الجزائرية لهذا التطور عن طريق انتهاج السياسات التسويقية لتطوير الخدمات البنكية . هدفت هذه الدراسة الي تسليط الضوء على دور السياسات التسويقية في بيئة العمل البنكي لفهم طبيعة الخدمات البنكية وطرق الدفع البنكي وتحليل واقع التسويق ولتوضيح ذلك قمنا بدراسة ميدانية في البنك الوطني الجزائري BNA- وكالة تيارت 054- حيث اعتمدنا على اجراء مقابلات مع عمال البنك محل الدراسة ؛ وتوصلنا الى ان السياسات التسويقية تلعب دور هام في كسب ولاء الزبائن حيث يعمل البنك على تحسين الخدمات البنكية وتطويرها وكذلك تنمية العلاقات مع الزبائن وكسب ولائهم .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالخدمات البنكيةen_US
dc.subjectالسياسات التسويقيةen_US
dc.subjectالبنوك الجزائريةen_US
dc.subjectولاء الزبائنen_US
dc.titleدور السياسات التسويقية في تحسين وتطويرالخدمات البنكية في البنوك التجارية الجزائرية دراسة حالة البنك الوطني الجزائري BNA -وكالة تيارت 540en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.32.pdf3,14 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.