Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16768
Title: تـــــــــــــــــــــأثـــــــيـــــــر الـــــــتـــعـــبـــئــــة والـــتـــغــــلـــــيـــــــف فـــي ســـــــــــــــــلـوك الــــــــمـســتــهلك إتــــــــجــاه الـــــمـنـــتـــجــــــات دراســـــــة مــــــيــــدانية بـــــــشـــــركـــــــــة شــــــــــمــــــــس – تـــــــــــــــــــيــــــار
Authors: طيب, فاطيمة
حفص, زوبيدة
Keywords: التعبئة والتغليف
سلوك المستهلك
حماية المنتجات
سلسلة الإنتاج والتوزيع
Issue Date: 2025
Publisher: جامعة ابن خلدون
Abstract: تعد عملية التعبئة والتغليف مرحلة أساسية في سلسلة الإنتاج والتوزيع, تهدف إلى حماية المنتجات من التلف والعوامل الخارجية أثناء التخزين والنقل، كما تسهم في الحفاظ على جودة المنتج وسلامته الصحية، بالإضافة إلى ذلك يؤدي التغليف دورا تسويقيا مهما من خلال جذب إنتباه المستهلك وتوفير المعلومات عنه, كما تختلف تقنيات ومواد التغليف حسب نوع المنتج ُ وخصائصه، مثل استخدام البلاستيك، الورق، الزجاج أو المعادن ... إلخ، وتراعى في تصميم التغليف الجوانب البيئة والإقتصادية لضمان الإستدامة وتقليل التكاليف.
Description: Packaging is a fundamental stage in the production and distribution chain. It aims to protect products from damage and external factors during storage and transportation. It also contributes to maintaining product quality and safety. Furthermore, packaging plays an important marketing role by attracting consumer attention and providing information. Packaging techniques and materials vary depending on the type and characteristics of the product, such as the use of plastic, paper, glass, or metal. Packaging design takes into account environmental and economic aspects to ensure sustainability and reduce costs.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16768
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2025.25.pdf4,32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.