Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16763
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorوانيد, إسلام عبد العزيز-
dc.contributor.authorلبزيد, أحمد-
dc.date.accessioned2025-11-10T09:29:18Z-
dc.date.available2025-11-10T09:29:18Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16763-
dc.descriptionThis study aims to highlight the role of electronic marketing in enhancing the brand image of tourism services, through a case study of Ibn Khaldoun Travel Agency. The descriptive-analytical method was used to explore the relationship between digital marketing tools and customer perceptions regarding service quality. Data were collected via a structured questionnaire distributed to a sample of the agency’s clients, and analyzed using SPSS software. The results revealed a positive correlation between the use of electronic marketing and the formation of a favorable brand image. Additionally, the findings indicated that digital tools contribute to strengthening customer loyalty and improving their impressions of the agency. The study concluded with a set of recommendations to improve the agency's marketing performance and promote sustainable engagement with customers in the evolving digital environment.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تسليط الضوء على دور التسويق الإلكتروني في تحسين الصورة الذهنية للخدمات السياحية، من خلال دراسة ميدانية لوكالة ابن خلدون للسياحة والسفر. وقد تم الإعتماد على المنهج الوصفي التحليلي لتحديد العلاقة بين استخدام الوسائط الرقمية ومدى تأثيرها على تصورات الزبائن وانطباعاتهم تجاه جودة الخدمات. تم جمع البيانات باستخدام أداة الإستبيان التي وزعت على عينة من زبائن الوكالة، وجرى تحليلها باستخدام برنامج .SPSS أظهرت النتائج وجود علاقة إيجابية بين استخدام التسويق الإلكتروني وتكوين صورة ذهنية إيجابية للوكالة، كما بيّنت أن الوسائط الرقمية تساهم في تعزيز ولاء الزبائن وتحسين انطباعاتهم العامة عن المؤسسة السياحية. وانتهت الدراسة إلى تقديم مجموعة من التوصيات التي من شأنها تحسين الأداء التسويقي للوكالة، وتحقيق تواصل فعال ومستدام مع الزبائن في ظل البيئة الرقمية المتغيرة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتسويق الإلكترونيen_US
dc.subjectالخدمات السياحيةen_US
dc.subjectولاء الزبائنen_US
dc.subjectالوسائط الرقميةen_US
dc.titleدور التسويق الإلكتروني في تحسين الصورة الذهنية للخدمات – دراسة حالة وكالة ابن خلدون للسياحة والأسفارen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.22.pdf3,08 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.