Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16749
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمخاطرية, مروة تركية-
dc.contributor.authorميارة, نهاد فريال-
dc.date.accessioned2025-11-09T14:12:14Z-
dc.date.available2025-11-09T14:12:14Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16749-
dc.descriptionThis study aims to analyze and evaluate the marketing strategies adopted by economic institutions to penetrate international markets, with a specific focus on the Algerian company Condor as a case study. The research responds to global economic transformations and the increasing openness to trade and international expansion, which require Algerian companies to develop marketing mechanisms aligned with international competitiveness standards. The findings revealed that Condor has made significant progress in international marketing through the adoption of an integrated marketing mix and flexible strategies tailored to the characteristics of target markets. However, it still faces considerable challenges, such as limited institutional support, dependence on imported inputs, and a relatively low level of marketing innovation compared to international competitors.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى تقديم وتحليل الإستراتيجيات التسويقية التي تعتمدها المؤسسات الإقتصادية لإختراق الأسواق الدولية, مع التركيز على مؤسسة "كوندور" الجزائرية كنموذج تطبيقي. وقد جاءت هذه الدراسة إستجابة للتحولات الإقتصادية العالمية, والإنفتاح المتزايد نحو التبادل التجاري والتوسع خارج الحدود الوطنية, مما يفرض على المؤسسات الجزائرية ضرورة تطوير آليات تسويقية تتماشى مع معايير التنافسية الدولية. أظهرت نتائج الدراسة أن مؤسسة كوندور قد حققت تطورا ملحوظا في مجال التسويق الدولي, من خلال إعتمادها على مزيج تسويقي متكامل وإستراتيجيات مرنة تتلاءم مع خصوصية الأسواق المستهدفة. إلا أن هناك تحديات تواجهها, من بينها ضعف الدعم المؤسساتي, التبعية في إستيراد بعض المدخلات, ومحدودية الإبتكار التسويقي مقارنة بالمنافسين الدوليين.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالتسويق الدوليen_US
dc.subjectالتصديرen_US
dc.subjectإختراق الأسواق الخارجيةen_US
dc.subjectالتنافسيةen_US
dc.titleالإستراتيجيات التسويقية لإختراق الأسواق الدولية دراسة ميدانية مؤسسة كوندورen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2025.18.pdf1,46 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.