Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16625
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorقبسي, يحي-
dc.contributor.authorبن حدة, أبوبكر الصديق-
dc.date.accessioned2025-10-27T14:22:56Z-
dc.date.available2025-10-27T14:22:56Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16625-
dc.descriptionThe banking service has witnessed a noticeable development in its work environment, as banks have sought to benefit from the achievements of technological advancements in providing their services. Customers can now obtain the services they want within certain limits without having to visit the bank at all, through various distribution channels. This study aims to identify the determinants of adopting electronic banking services from the customers' perspective, relying on the results of previous studies to propose a set of determinants that influence electronic banking services and the impact of these services on commercial banks in Algeria. It was hypothesized that the determinants of trust, ease of use, network quality, privacy, and security all have an impact on the adoption of electronic banking services. The study relied on a case study, conducted during the internship at the National Bank of Algeria - Tiaret Agency - and found that all the aforementioned determinants affect the adoption of electronic banking services.en_US
dc.description.abstractشهدت الخدمة المصرفية تطورا ملحوظا في بيئة عملها حيث حرست البنوك على الإستفادة من منجزات التقدم التكنولوجي في تقديم خدماتها، حيث أصبح بإمكان العميل الحصول على الخدمات التي يريدها ضمن حدود معينة بدون زيارة البنك نهائيا، وذلك عبر قنوات توزيع متنوعة .تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على محددات تبني الخدمات المصرفية الإلكترونية من وجهة نظر العملاء، وقد اعتمدت على نتائج الدراسات السابقة من اجل اقتراح مجموعة من المحددات التي تؤثر في الخدمات المصرفية الإلكترونية واثر هذه الخدمات على البنوك التجارية في الجزائر، حيث افترضت أن كل من محددات الثقة، سهولة الإستخدام جودة الشبكة والخصوصية والأمان لها أثر على تبني الخدمات المصرفية الإلكترونية، وتم الإعتماد في الدراسة على دراسة حالة، حيث تمت هذه الدراسة خلال فترة التربص في البنك الوطني الجزائري - وكالة تيارت - وتوصلت الدراسة إلى أن كل المحددات المذكورة سابقا لها أثر على تبني الخدمات المصرفية الإلكترونية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالخدمات المصرفية الإلكترونيةen_US
dc.subjectجودة الشبكةen_US
dc.subjectثقة العملاءen_US
dc.subjectالبنوك التجاريةen_US
dc.title(2019-2024)وكالة تيارت BNAمحددات وأثار الخدمات المصرفية الإلكترونية على البنوك التجارية في الجزائر دراسة حالة في البنك الوطني الجزائريen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.ECO.2025.19.pdf4,49 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.