Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16496
Title: | "-دور الأنشطة الحوارية في تنمية مهارة فهم المنطوق " المرحلة الإبتدائية السنة الخامسة ابتدائي - أنموذجا |
Authors: | برمادة, فاطمة الزهراء سعدات, عائشة |
Keywords: | الأنشطة الحوارية المهارة فهم المنطوق التعلم |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون |
Abstract: | يتناول البحث بالدراسة والتحليل موضوع دور الأنشطة الحوارية في ثنمية مهارة فهم المنطوق (المرحلة الابتدائية أنموذجا )، بحيث هدفت هذه الدراسة إلى كشف أهمية الأنشطة الحوارية في تنمية مهارة فهم المنطوق لدى التلاميذ، وهي من المهارات الأساسية في تعلم اللغة، خاصة في مواقف التواصل الشفهي، تنطلق الدراسة من فرضية مفادها أن إدماج الأنشطة الحوارية في الدروس يعزز من قدرة المتعلم على الاستماع بفعالية وفهم المعنى المقصود من الكلام المنطوق في سياقات مختلفة، حيث تعد هذه المهارة من الركائزالأساسية في تعلم اللغة، ووسيلة فعالة لبناء التواصل الشفهي بين الأساثذة والتلاميذ. |
Description: | This research examines and analyzes the role of dialogue activities in developing spoken language comprehension skills (primary school as a model). This study aims to reveal the importance of dialogue activities in developing students' spoken language comprehension skills, a fundamental skill in language learning, especially in oral communication situations. The study is based on the hypothesis that incorporating dialogue activities into lessons enhances learners' ability to listen effectively and understand the intended meaning of spoken language in various contexts. This skill is a fundamental pillar of language learning and an effective means of building oral communication between teachers and students. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16496 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.43.pdf | 3,86 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.