Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16464
Title: تأثير التسويق الالكتروني على جودة الخدمة السياحية في الجزائر
Authors: عرقوب, مصطفى
عزالدين, خالد
Keywords: التسويق الإلكتروني
مزيج التسويق الالكتروني
جودة الخدمة
الوكالة السياحية
Issue Date: 12-يون-2025
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت هذه المذكرة الى دراسة دور التسويق الإلكتروني في تحسين الصورة الذهنية للوكالة السياحية، من خلال التركيز على الأدوات الرقمية المستعملة في الترويج السياحي ومدى تأثيرها على انطباعات الزبائن، كما تطرقت الدراسة الى مزيج التسويق الالكتروني بأبعاده المختلفة مثل الترويج الرقمي ، التسعير وتفاعل العملاء ، اضافة الى تحليل جودة الخدمات السياحية المقدمة من طرف الوكالات.
Description: This thesis aims to study the role of electronic marketing in improving the brand image of a travel agency. It focuses on the use of digital tools in tourism promotion and their impact on customers' perceptions. The research also explores the components of the e-marketing mix, such as digital promotion, pricing, and customer interaction, in addition to evaluating the quality of tourism services offered by the agency. A case study was conducted on a sample of customers from an Algerian travel agency to understand how electronic marketing affects the agency’s image in the minds of clients. The study concluded that e-marketing has a significant positive effect on enhancing the image of the travel agency, especially when combined with high-quality services and attention to the customer experience
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16464
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2025.01.pdf2,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.