Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16452
Title: دور القائم بالاتصال السياحي في الترويج للسياحة الجزائرية
Authors: مجدوب, سيد أحمد
Keywords: القائم بالاتصال
الاتصال السياحي
الترويج السياحي
Issue Date: 1-Jul-2025
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: هدفت الدراسة إلى دور القائم بالاتصال السياحي في الترويج للسياحة الجزائرية ضمن القرار الوزاري 1275، ومنه هنا تكمن إشكالية هذه الدراسة: أي دور للقائم بالاتصال السياحي عبر ابتكار مؤسسة ناشئة في الرقي والترويج للسياحة الجزائرية؟، بالوكالات السياحية بتيارت إذ تدخل هذه الدراسة ضمن الدراسات المعمقة المتمثلة في منهج دراسة حالة بحيث تم التركيز على أداة المقابلة مع 13 مبحوث موزعين على 07 وكالات سياحية في ولاية تيارت، تم جمع البيانات وتحليلها لنصل إلى نتائج الدراسة التي أظهرت تفهما عميقا من المشاركين بدور القائم بالاتصال السياحي عبر ابتكار مؤسسة ناشئة الذي قد يكون عاملا محوريا في تحسين تجربة السائحين عن الخدمات السياحية في الجزائر وبتالي تكوين صورة إيجابية للجزائر كوجهة سياحية. وبهذا بنتائج الدراسة اشارت إلى تأكيد وتحقق فرضيات الدراسة واهمية الاستثمار في القائم بالاتصال في قطاع السياحة بالجزائر بتعزيز جاذبية الوجهات السياحية لتحسين تجربة السياحة
Description: The study aimed to examine the role of the tourism communicator in promoting Algerian tourism under Ministerial Decision 1275. Thus, the problem of this study lies in defining the role of the tourism communicator through the establishment of a startup in the advancement and promotion of Algerian tourism. This study falls within comprehensive research studies, represented by a case study methodology. The focus was on conducting interviews with 13 researchers distributed across 7 tourist agencies in Tiaret province. Data was collected and analyzed to reach the study's results, which demonstrated a deep understanding among participants of the role of the tourism communicator through the establishment of a startup. This role could be a key factor in enhancing the tourists' experience with tourism services in Algeria, consequently forming a positive image of Algeria as a tourist destination. As a result, the study findings confirmed the study's hypotheses and highlighted the importance of investing in the tourism communicator in the tourism sector in Algeria to enhance the attractiveness of tourist destinations and improve the tourism experience
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16452
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COMU.2025.32.pdf8,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.