Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16452
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorمجدوب, سيد أحمد-
dc.date.accessioned2025-09-24T07:58:30Z-
dc.date.available2025-09-24T07:58:30Z-
dc.date.issued2025-07-01-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16452-
dc.descriptionThe study aimed to examine the role of the tourism communicator in promoting Algerian tourism under Ministerial Decision 1275. Thus, the problem of this study lies in defining the role of the tourism communicator through the establishment of a startup in the advancement and promotion of Algerian tourism. This study falls within comprehensive research studies, represented by a case study methodology. The focus was on conducting interviews with 13 researchers distributed across 7 tourist agencies in Tiaret province. Data was collected and analyzed to reach the study's results, which demonstrated a deep understanding among participants of the role of the tourism communicator through the establishment of a startup. This role could be a key factor in enhancing the tourists' experience with tourism services in Algeria, consequently forming a positive image of Algeria as a tourist destination. As a result, the study findings confirmed the study's hypotheses and highlighted the importance of investing in the tourism communicator in the tourism sector in Algeria to enhance the attractiveness of tourist destinations and improve the tourism experienceen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى دور القائم بالاتصال السياحي في الترويج للسياحة الجزائرية ضمن القرار الوزاري 1275، ومنه هنا تكمن إشكالية هذه الدراسة: أي دور للقائم بالاتصال السياحي عبر ابتكار مؤسسة ناشئة في الرقي والترويج للسياحة الجزائرية؟، بالوكالات السياحية بتيارت إذ تدخل هذه الدراسة ضمن الدراسات المعمقة المتمثلة في منهج دراسة حالة بحيث تم التركيز على أداة المقابلة مع 13 مبحوث موزعين على 07 وكالات سياحية في ولاية تيارت، تم جمع البيانات وتحليلها لنصل إلى نتائج الدراسة التي أظهرت تفهما عميقا من المشاركين بدور القائم بالاتصال السياحي عبر ابتكار مؤسسة ناشئة الذي قد يكون عاملا محوريا في تحسين تجربة السائحين عن الخدمات السياحية في الجزائر وبتالي تكوين صورة إيجابية للجزائر كوجهة سياحية. وبهذا بنتائج الدراسة اشارت إلى تأكيد وتحقق فرضيات الدراسة واهمية الاستثمار في القائم بالاتصال في قطاع السياحة بالجزائر بتعزيز جاذبية الوجهات السياحية لتحسين تجربة السياحةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالقائم بالاتصالen_US
dc.subjectالاتصال السياحيen_US
dc.subjectالترويج السياحيen_US
dc.titleدور القائم بالاتصال السياحي في الترويج للسياحة الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COMU.2025.32.pdf8,06 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.