Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16256
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorلحیاني, عائشة-
dc.date.accessioned2025-07-09T08:18:42Z-
dc.date.available2025-07-09T08:18:42Z-
dc.date.issued2025-06-18-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16256-
dc.descriptionThis study aimed to highlight the reality of employing librarians in school libraries, emphasizing the importance of the role played by library and information science specialists in this type of library. It also focused on the main technical tasks they perform to ensure the continuity of the school library in fulfilling its educational function. The results revealed a complete absence of university-trained specialists in these libraries, with employment priorities being given to graduates of institutes and vocational training centers. This negatively affects the ability of school libraries to deliver their intended mission, and also limits job opportunities for graduates from library and information science departments in positions relevant to their specializationen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى إظهار واقع توظيف المكتبيين بالمكتبات المدرسية حيث تجلت أهميتها في إبراز الدور الذي يقوم به متخصص علم المكتبات والمعلومات ضمن هذا النوع من المكتبات وأهم الأعمال الفنية التي يقوم بها من أجل استمرارية المكتبة المدرسية في تأدية وظيفتها ضمن الساحة التعليمية. وقد أظهرت النتائج المتوصل إليها الغياب التام لمتخصصي خريجي الجامعة على مستواها وإعطاء أولوية التوظيف بها لخريجي المعاهد ومراكز التكوين المهني. وهذا يؤثر سلبًا عليها في إيصال رسالتها من جهة، ومن جهة ثانية على طلبة خريجي قسم علم المكتبات والمعلومات من ناحية توفير مناصب شغل ضمن تخصصهمen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالمكتبات المدرسيةen_US
dc.subjectالتوظيفen_US
dc.subjectأفاق سوق الشغلen_US
dc.titleالمكتبات المدرسیة وآفاق سوق الشغل بھاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.BIB.2025.12.pdf5,46 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.