Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16211
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorحمزة, وئام-
dc.contributor.authorعكرمي, نعيمة-
dc.date.accessioned2025-07-01T13:24:44Z-
dc.date.available2025-07-01T13:24:44Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16211-
dc.descriptionThis study revolves around the topic: "The Role of Linguistic Communication in Developing the Skills of Reading and Writing – Primary Stage – As a Model", and to answer the question: To what extent does linguistic communication contribute to the development of the skills of reading and writing in the primary stage? We divided the research into an introduction, an entry entitled: "Clarifying the Concepts of Linguistic Communication and Its Importance in the Advancement of the Skills of Reading and Writing". The first chapter was entitled: "Linguistic Development and Linguistic Communication", then in the second chapter we discussed the role of the teacher in enhancing linguistic communication and developing the skills of reading and writing. The third chapter was a field study on "The Role of Linguistic Communication in Developing the Skills of Reading and Writing in the Primary Stage",en_US
dc.description.abstractتتبلور هذه الدراسة حول موضوع " دور التواصل اللٌغوي في تطوير مهارات القراءة والكتابة - المرحلة الإبتدائية- أنموذجا"، وللإجابة عن سؤال مفاده: إلى أي مدى يساهم التواصل اللٌغوي في تطوير مهارات القراءة والكتابة في المرحلة الإبتدائية؟ قسمنا البحث إلى مقدمة، مدخل الذي جاء بعنوان:" استجلاء مفاهيم التواصل اللٌغوي وأهميته في الإرتقاء بمهارتي القراءة والكتابة"، أما الفصل الأول كان معنون ب:" النمو اللٌغوي والتواصل اللٌغوي"، ومن ثم الفصل الثاني تحدثنا فيه عن دور الأستاذ في تعزيز التواصل اللٌغوي و تطوير مهارات القراءة والكتابة ، أما الفصل الثالث فكان دراسة ميدانية حول " دور التواصل اللٌغوي في تطوير مهارات القراءة والكتابة .في المرحلة الإبتدائية"en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدونen_US
dc.subjectالقراءةen_US
dc.subjectالكتابةen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectالمهارةen_US
dc.titleدور التواصل اللغوي في تطوير مهارتي القراءة و الكتابة - المرحلة الابتدائية - أنموذجا-en_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.LET.2025.04.pdf2,91 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.