Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16208
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | بن عيسى, نور الدين | - |
dc.contributor.author | مالك, محمد | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-01T11:02:24Z | - |
dc.date.available | 2025-07-01T11:02:24Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/16208 | - |
dc.description | This research addresses the issue of devoloping and improving reading comprehension among teachers and learners in primary school education; it begins by presenting the theoretical and practical foundations of reading comprehension, then examines its issues from an academic perspective, and finally addresses its levels in terms of didactic application.The study is framed under the title:“Reading Comprehension and Its Levels Between Academic Conception and Didactic Application-A Case Study of the Third Grade of Primary School Education”. | en_US |
dc.description.abstract | يتناول هذا البحث قضية تنمية الفهم القرائي وتحسينه لدى المعلمين والمتعلمين في التعليم الإبتدائي, إنطلاقا من بسط المستويات الخلفية النظرية والإجرائية للفهم القرائي, ثم الوقوف على قضاياه من منظور أكاديمي, وصولا إلى مستوياته على مستوى التطبيق الديداكتيكي, وقد إنتظمت أطرافه وأطواره ضمن هذا الموضوع الموسوم ب : الفهم القرائي ومستوياته بين التصور الأكاديمي والتطبيق الديداكتيكي- الطور الثالث من التعليم الإبتدائي أنموذجا . | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون | en_US |
dc.subject | الفهم القرائي | en_US |
dc.subject | التعليم الإبتدائي | en_US |
dc.subject | التطبيق الديداكتيكي | en_US |
dc.subject | التصور الأكاديمي | en_US |
dc.title | الفهم القرائي ومستوياته بين التصور الأكاديمي والتطبيق الديداكتيكي - الطور الثاث من مرحلة التعليم الإبتدائي نموذجا- | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.LET.2025.03.pdf | 7,47 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.