Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15635
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorسوفي, تركية-
dc.contributor.authorشهاب, رقية-
dc.date.accessioned2024-11-04T09:33:02Z-
dc.date.available2024-11-04T09:33:02Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15635-
dc.descriptionThe purpose of This research paper is to strategically diagnose the marketing environment of Algerian banks, in order to give them a clear and integrated picture by highlighting the strengths and weaknesses, as well as opportunities and threats that have an impact on the present and future of the BanK, The study relied on the descriptive analytical method that was used in collecting secondary information through desk research, the case study method that was used in collecting primary information from the bank under study, and the method of observation and interview . The study concluded by confirming the possibility of dropping the strategic diagnostic Tools on the Bank of Agriculture and Rural Development, and collecting integrated and accurate information on the status of the banken_US
dc.description.abstractالغرض من هذه الورقة البحثية هو تشخيص البيئة التسويقية للبنوك الجزائرية تشخيصا إستراتيجيا من اجل إعطائها صورة واضحة ومتكاملة بإبراز مكامن القوة والضعف، وكذا الفرص والتهديدات التي لها تأثير على حاضر ومستقبل البنك، هذه المعطيات الكافية تعتبر بمثابة التييئة الضرورية لاتخاذ القرارات المناسبة التي تخص البنك، اعتمدت الدارسة على المنهج الوصفي التحليلي الذي تم استعماله في جمع المعلومات الثانوية من خلال البحث المكتبي، ومنهج دارسة الحالة الذي تم استعماله في جمع المعلومات الأولية من البنك محل الدارسة. خلصت الدارسة إلى تأكيد إمكانية إسقاط أدوات التشخيص الاستراتيجي على بنك الفلاحة والتنمية الريفية ،وجمع معلومات متكاملة ودقيقة عن وضعية البنك، هذه العملية تحتاج إلى موارد بشرية متخصصة ومؤهلة، والى اهتمام الإدارة العليا للبنوك الجزائرية بهذه الوظيفة الهامة.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectالبيئة التسويقيةen_US
dc.subjectالتشخيص الاستراتيجيen_US
dc.subjectأدوات التشخيص الاستراتيجيen_US
dc.subjectبدر بنك تيارتen_US
dc.titleالتشخيص الاستراتيجي للبيئة التسويقية للبنوكen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.189.pdf3,1 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.