Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15625
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorميهوب, محمد الحبيب شمس الدين-
dc.date.accessioned2024-11-04T08:28:44Z-
dc.date.available2024-11-04T08:28:44Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15625-
dc.descriptionThis study aimed to test the impact of Internet applications on service promotion in a sample of Tiaret hotels, by studying a sample of (45) individuals. In light of this, data was collected, analyzed, and hypotheses were tested using SPSS 20.0. As a result, a number of results were reached, the most important of which is the presence of a statistically significant effect at the level (α = 0.05) of Internet applications on the level of service promotion in hotels in Tiaret. The results of the study also showed that there were statistically significant differences in the level of significance (α = 0.05) in the averages of the sample members’ answers regarding the level of the study variables in the sample under study, it is attributed to the hotel classification variable. In addition, the study revealed that there were no statistically significant differences at the level of significance (α = 0.05) in the averages of the sample members’ answers regarding the level of Internet applications and hotel service promotion in the sample under study due to the variables of gender, educational qualification, and job fielden_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى اختبار أثر تطبيقات الانترنت على ترويج الخدمة في عينة من فنادق تيارت، من خلال دراسة عينة مكونة من 45 مفردة. وفي ضوء ذلك جرى جمع البيانات وتحليلها واختبار الفرضيات باستخدام برنامج SPSS 20.0 ؛ وعلى إثر ذلك تم التوصل إلى جملة من النتائج أهمها وجود أثر ذو دلالة احصائية عند مستوى α=0.05 لتطبيقات الأنترنت على مستوى ترويج الخدمة بفنادق بتيارت؛ كما اظهرت نتائج الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى المعنوية α=0.05 في متوسطات إجابات أفراد العينة حول مستوى متغيرات الدراسة في العينة محل الدراسة تعزى لمتغير تصنيف الفندق. بالإضافة إلى ذلك كشفت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى المعنوية α=0.05 في متوسطات إجابات أفراد العينة حول مستوى تطبيقات الأنترنت وترويج الخدمة الفندقية في العينة محل الدراسة تعزى لمتغير الجنس، المؤهل العلمي والمجال الوظيفيen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectتطبيقات الانترنتen_US
dc.subjectالترويج الالكترونيen_US
dc.subjectالمزيج الترويجيen_US
dc.subjectفنادق تيارتen_US
dc.titleأثر تطبيقات الأنترنت على ترويج الخدمة الفندقيةen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.COM.2024.183.pdf2,25 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.