Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15306
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorعبد القادر, بلعربية-
dc.contributor.authorفريال, بن يمينة-
dc.date.accessioned2024-10-23T14:18:12Z-
dc.date.available2024-10-23T14:18:12Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15306-
dc.descriptionOur current study was aimed at finding out how effective a behavioural cognitive therapy programme is in reducing the child's stubbornness, using the clinical methodology and the techniques of gathering information, regular observation and interview, and using the questionnaire of the child's stubbornness and opposition to Dr. Logan's four - dimensions: temperament, controversial behavior, retaliatory behavior, and the performance disorder provided to the teacher and the mother to measure the child's stubbornness in two different environmentsen_US
dc.description.abstractهدفت دراستنا الحالیة الى معرفة مدى فاعلیة برنامج علاجي معرفي سلوكي في خفض اضطراب العناد عند الطفل ، حیث تم الاستعانة بالمنهج العیادي و باستعمال تقنیات جمع المعلومات الملاحظة العیادیة و المقابلة العیادیة ، كما تم الاستعانة باستبیان اضطراب العناد و المعارضة للطفل المتمدرس للدكتورة " لوجان العالیة " المتكون من 4 ابعاد : المزاج العصبي ، السلوك المجادل ، السلوك الانتقامي ، الاختلال الادائي الذي تم تقدیمه للمعلمة و الأم لقیاس درجة عناد الطفل في بیئتین مختلفتین.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectبرنامج علاجيen_US
dc.subjectإضطراب العنادen_US
dc.titleفعالیة برنامج علاجي معرفي سلوكي في خفض العناد لدى الطفل - دراسة میدانیة لأربع ( 04 ) حالات بالمدرسة الابتدائیة "ساسي عبدالقادرen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.69.pdf3,86 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.