Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15119
Title: (HME) وعلاقته بنوعية بيئة الحساب المنزلية (ME) قلق الرياضيات دراسة ميدانية على عينة من تلاميذ التعليم الثانوي –ثانوية بعمر بوجمعة -تيارت
Authors: غويني, عزيز
Keywords: قلق الرياضيات
بيئة الحساب المنزلية
Issue Date: يون-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون -تيارت
Abstract: وفي ،(HME) وبنوعیة بیئة الحساب المنزلیة (ME) هدفت الدراسة إلى معرفة طبیعة العلاقة بین قلق الریاضیات سبیل التحقق من هذا الهدف استخدمنا المنهج الوصفي، كما كانت الدراسة المیدانیة بثانوية باعمر بوجمة كارمان تیارت، تكونت عینة الدراسة من 70 تلمیذ وتلمیذة اختیرت بطریقة عشوائیة، ولتحقیق أهداف الدراسة تم تطبیق مقیاسین: الأول مقیاس تقدیر قلق الریاضیات، والثاني مقیاس تقییم بیئة الریاضیات المنزلیة، إضافة إلى ذلك تم الاعتماد على برنامج في التحلیل الإحصائي.SPSS
Description: The study aimed to investigate the nature of the relationship between mathematics anxiety (MA) and the quality of the home mathematics environment (HME). To achieve this objective, a descriptive methodology was employed. The field study was conducted at the secondary school Baamar Boujemaa Karman in Tiaret. The sample consisted of 70 randomly selected pupils. Two scales were applied to achieve the study's objectives: the Mathematics Anxiety Rating Scale and the Home Mathematics Environment Evaluation Scale. Additionally, the SPSS program was utilized for statistical analysis.
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15119
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.25.pdf1,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.