Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15110
Titre: البيئة السوسيوثقافية وعلاقتها بظاهرة التنمر في الوسط المدرسي:دراسة ميدانية لدى تلاميذ متوسطة الاخوة بن هني بلدية الملعب ولاية تيسمسيلت
Auteur(s): بوقطوطة, حورية
بوسته, سارة
Mots-clés: البيئة السوسيوثقافية، التنمر، الوسط المدرسي
Date de publication: jui-2024
Editeur: université ibn khaldoun-tiaret
Résumé: هدفت الدراسة إلى معرفة علاقة البيئة السوسيوثقافية بالوسط المدرسي لدى تلاميذ متوسطة الاخوة بن هني بتيسمسيلت، انطلقت الدراسة من اشكالية مفادها" هل توجدعلاقة بالبيئة السوسيوثقافيةوظاهرة التنمرفي الوسط المدرسي؟"، واعتمدنا في دراستنا على عينة قدرت بـ 50 مفردة، باختيارها بطريقة عشوائية
Description: The study aimed to find out the relationship between the socio-cultural environment and the school environment among middle school students at the Ikhwan Ben Hani Middle School in Tissemsilt. The study started from the problem, “Is there a relationship between the socio-cultural environment and the phenomenon of bullying in the school environment?” In our study, we relied on a sample estimated at 50, which was selected in a manner Randomly, the questionnaire tool was applied to them, and we used the descriptive approach as the most appropriate approach in our study. The study concluded with a set of results, the most important of which are: -There is a relationship between the nature of relationships within the family and the phenomenon of bullying within the school environment. -There is a relationship between the nature of relationships with colleagues and the phenomenon of bullying within the school environment. -There is a relationship between the cultural environment and the phenomenon of bullying within the school environment
URI/URL: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15110
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.SOC.2024.04.pdf1,86 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.