Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106
Title: صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات - دراسة ميدانية بمتوسطات تيارت
Authors: رشيدة, بن زيان
نوال, زروقي
Keywords: التلاميذ
تعلم الرياضيات
Issue Date: Jun-2024
Publisher: جامعة ابن خلدون -تيارت
Abstract: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات، جاءت هذه الدراسة للإجابة على التساؤل التالي: ما مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط في ظل بعض المتغيرات. كما اعتمدنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي حيث شملت هذه الدراسة على عينة تكونت من 120 .تلميذ وتلميذة في متوسطات لولاية تيارت، اختيرت بطريقة قصدية.
Description: This study aimed to identify the level of difficulties in learning mathematics among first-year middle school students and their relationship to some variables. This study aimed to answer the following question: What is the level of difficulties in learning mathematics among first-year intermediate students in light of some variables? In this study, we also adopted the descriptive approach, as this study included a sample consisting of 120 male and female students in middle schools in the state of TIARET, chosen intentionally
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PSY.2024.21.pdf2,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.