Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | رشيدة, بن زيان | - |
dc.contributor.author | نوال, زروقي | - |
dc.date.accessioned | 2024-10-17T08:42:05Z | - |
dc.date.available | 2024-10-17T08:42:05Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106 | - |
dc.description | This study aimed to identify the level of difficulties in learning mathematics among first-year middle school students and their relationship to some variables. This study aimed to answer the following question: What is the level of difficulties in learning mathematics among first-year intermediate students in light of some variables? In this study, we also adopted the descriptive approach, as this study included a sample consisting of 120 male and female students in middle schools in the state of TIARET, chosen intentionally | en_US |
dc.description.abstract | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات، جاءت هذه الدراسة للإجابة على التساؤل التالي: ما مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط في ظل بعض المتغيرات. كما اعتمدنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي حيث شملت هذه الدراسة على عينة تكونت من 120 .تلميذ وتلميذة في متوسطات لولاية تيارت، اختيرت بطريقة قصدية. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | جامعة ابن خلدون -تيارت | en_US |
dc.subject | التلاميذ | en_US |
dc.subject | تعلم الرياضيات | en_US |
dc.title | صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات - دراسة ميدانية بمتوسطات تيارت | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Collection(s) : | Master |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.21.pdf | 2,35 MB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.