Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorرشيدة, بن زيان-
dc.contributor.authorنوال, زروقي-
dc.date.accessioned2024-10-17T08:42:05Z-
dc.date.available2024-10-17T08:42:05Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15106-
dc.descriptionThis study aimed to identify the level of difficulties in learning mathematics among first-year middle school students and their relationship to some variables. This study aimed to answer the following question: What is the level of difficulties in learning mathematics among first-year intermediate students in light of some variables? In this study, we also adopted the descriptive approach, as this study included a sample consisting of 120 male and female students in middle schools in the state of TIARET, chosen intentionallyen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات، جاءت هذه الدراسة للإجابة على التساؤل التالي: ما مستوى صعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط في ظل بعض المتغيرات. كما اعتمدنا في هذه الدراسة المنهج الوصفي حيث شملت هذه الدراسة على عينة تكونت من 120 .تلميذ وتلميذة في متوسطات لولاية تيارت، اختيرت بطريقة قصدية.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون -تيارتen_US
dc.subjectالتلاميذen_US
dc.subjectتعلم الرياضياتen_US
dc.titleصعوبات تعلم الرياضيات لدى تلاميذ سنة أولى متوسط وعلاقتها ببعض المتغيرات - دراسة ميدانية بمتوسطات تيارتen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Master

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
TH.M.PSY.2024.21.pdf2,35 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.