Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15058
Title: | االأنماط القيادية لدى مديري التعليم الإبتدائي وعلاقتها بالدافعية للإنجاز لدى أساتذة التعليم الإبتدائي- دراسة ميدانية ببعض المدارس الإبتدائية |
Authors: | بن عالية, سمية بلعربي, شيماء |
Keywords: | الدافعية للإنجاز الأنماط القيادية |
Issue Date: | Jun-2024 |
Abstract: | هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على الأنماط القيادية لدى مديري التعليم الإبتدائي وعلاقتها بالدافعية للإنجاز من وجهة نظر اساتذة التعليم الإبتدائي، حيث تكونت عينة الدراسة من 220 أستاذ (ذكور، إناث) في الطور الإبتدائي، بحيث اعتمدت الطالبتان الباحثتان على استخدام المنهج الوصفي الإرتباطي بتطبيق المقياس الأول الذي يتمثل في النمط القيادي أما المقياس الثاني فيتمثل في الدافعية للإنجاز، و ذلك بعد (التأكد من خصائصهما السيكومترية (الصدق و الثبات |
Description: | The study aimed to identify the leadeshhip styles of elementary school principals and their relationship with achievement motivation from The perspective of the elementary school techers. The tow student researchers used the descriptive correlational method by applying two scales: the first measuring leadership style and the second measuring achievement motivation ,after Verifying their psychometric properties (validity and reliability) |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15058 |
Appears in Collections: | Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PSY.2024.04.pdf | 3,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.