Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15049
Title: | تاريخ العلوم بين التفسير التاريخي والتحليل الابستيمولوجي توماس كون أنموذجا |
Authors: | بوشوكة, نعیمة |
Keywords: | تطور العلم نموذج إرشادي الثورة تاریخ العلم |
Issue Date: | Jun-2024 |
Publisher: | جامعة ابن خلدون-تيارت |
Abstract: | تتمحور هذه الورقة البحثیة حول إشكالیة تقدم العلم توماسكون نموذجا بالنسبة لكون إشكالیة تقدم العلم یتناولها ضمن أسس إبیستیمولوجیة مؤكدا على الطابع الثوري لتقدم العلم فالنموذج الإرشادي والثو رة العلمیة یمثل الإطار الفكري لبناء العلم بالنسبة له كما یركز على أهمیة الوعي تاریخي وتاریخ العلم عند ثورات متجددة ولیس تراكمات ممتدة |
Description: | This research paper focuses on the problem of the progress of science through. Thomas Kuhn as a model Regarding the fact that he addresses the problem of the progress of science withinpistemological foundations, emphasizing the revolutionary nature of the progress of science, the guiding model and the scientific revolution represent the intellectual framework for building science for him. He also focuses on the importance of historical awareness and the history of science has renewed revolutions and not extended accumulations. |
URI: | http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15049 |
Appears in Collections: | master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TH.M.PHIL.2024.18.pdf | 1,15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.