Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبوشوكة, نعیمة-
dc.date.accessioned2024-10-15T10:34:36Z-
dc.date.available2024-10-15T10:34:36Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/15049-
dc.descriptionThis research paper focuses on the problem of the progress of science through. Thomas Kuhn as a model Regarding the fact that he addresses the problem of the progress of science withinpistemological foundations, emphasizing the revolutionary nature of the progress of science, the guiding model and the scientific revolution represent the intellectual framework for building science for him. He also focuses on the importance of historical awareness and the history of science has renewed revolutions and not extended accumulations.en_US
dc.description.abstractتتمحور هذه الورقة البحثیة حول إشكالیة تقدم العلم توماسكون نموذجا بالنسبة لكون إشكالیة تقدم العلم یتناولها ضمن أسس إبیستیمولوجیة مؤكدا على الطابع الثوري لتقدم العلم فالنموذج الإرشادي والثو رة العلمیة یمثل الإطار الفكري لبناء العلم بالنسبة له كما یركز على أهمیة الوعي تاریخي وتاریخ العلم عند ثورات متجددة ولیس تراكمات ممتدةen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ابن خلدون-تيارتen_US
dc.subjectتطور العلمen_US
dc.subjectنموذج إرشاديen_US
dc.subjectالثورةen_US
dc.subjectتاریخ العلمen_US
dc.titleتاريخ العلوم بين التفسير التاريخي والتحليل الابستيمولوجي توماس كون أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.PHIL.2024.18.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.