Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13841
Title: ضمان المنتجات كوسيلة لجذب المستهلكين
Authors: نواصرية, ناصر
روابعية, قادة
Keywords: المنتج
سلوك المستهلك
نظام ضمان الجودة
منتجات كوندور الالكترونية
Issue Date: يون-2023
Publisher: جامعة ابن خلدون-تيارت
Abstract: تتناول هذه الورقة البحثية دور جودة المنتج في جذب المستهلكين في سوق التكنولوجيا، كما هو الحال مع تطور مفهوم التسويق واعتماد الفلسفة تجاه توجه المستهلك، فقد أصبح من الضروري دراسة سلوكه والعوامل التي تؤثر على قرا رات الشراء الخاصة به، ومن هنا تظهر جودة المنتج كعامل مؤثر في قرارات الشراء الخاصة بالمستهلك النهائي. وخدمات المؤسسة كعامل حاسم مهم في النزاعات التنافسية بين المؤسسات من جهة، ومن جهة أخرى لما لها من دور مهم في تلبية احتياجات ورغبات المستهلك. وقد خلصت الدراسة الى مجموعة نتائج اهمها ان لجودة المنتج دور مهم في اختيار المستهلك النهائي، وان تلبية احتياجات المستهلك من اهم اهتمامات المؤسسات لإرضاء زبائنها، كما خلصت الدراسة الى ان المنتج الجيد يبنى ثقة بين الشركة والمستهلك النهائي. واوصت الدراسة على وجوب الاهتمام بالمنتج وتطبيق قواعد الجودة عليه، وان على الشركات محاولة ارضاء الزبون بإعطائه اعلى جودة ممكنه بسعر مناسب، كما اوصت الدراسة انه في ظل التنافسية بناء الثقة بين الزبون والشركة يعد من أهم اساسيات التسويق.
Description: This research Paper deals with the role of product quality in attracting consumers in the technology market, as is the case with the development of the concept of marketing and the adoption of the philosophy towards consumer orientation, it has become necessary to study his behavior and the factors that affect his buying decisions, hence the quality of the product appears as an influencing factor in Final consumer purchasing decisions. And the services of the institution as an important decisive factor in the competitive disputes between institutions on the one hand, and on the other hand, because of its important role in meeting the needs and desires of the consumer. The study concluded with a set of results, the most important of which is that product quality has an important role in choosing the final consumer, and that meeting consumer needs is one of the most important concerns of institutions to satisfy their customers. The study also concluded that a good product builds confidence between the company and the final consumer. The study recommended that the product should be taken care of and the quality rules applied to it, and that companies should try to satisfy the customer by giving him the highest possible quality at a reasonable price. The study also recommended that in light of competition, building trust between the customer and the company is one of the most important fundamentalsFundamentals of marketing
URI: http://dspace.univ-tiaret.dz:80/handle/123456789/13841
Appears in Collections:Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TH.M.COM.2023.167.pdf1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.